شنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ ۱۷:۴۲ ۱۰۱
طبقه بندی: اصلی
چچ
برگزاری دومین جلسه کمیسیون هماهنگی امور آموزشی بانک‌های دولتی

برگزاری دومین جلسه کمیسیون هماهنگی امور آموزشی بانک‌های دولتی

دومین جلسه کمیسیون هماهنگی امور آموزشی بانک‌های دولتی با حضور مدیران آموزش بانک‌ها در مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون برگزار شد.

در این نشست، حسن شریفی، معاون عملیات بانکی بانک توسعه تعاون، با استقبال از برگزاری جلسات تخصصی آموزشی، بر اهمیت توسعه سرمایه انسانی در چارچوب مدل‌های تعالی سازمانی تأکید کرد.

وی نقش راهبردی مدیران آموزش را در حوزه‌های مختلف بانکی از جمله منابع و مصارف، مدیریت ریسک و منابع انسانی برجسته دانست. شریفی با اشاره به ناترازی‌های ساختاری در صنعت بانکداری، ناترازی ناشی از کمبود نیروی ماهر را مهم‌ترین چالش این حوزه معرفی کرد.

وی همچنین بر اهمیت مهارت‌های کلیدی از جمله هوش هیجانی، و نیز مهارت‌های تخصصی بانکی مانند تأمین مالی در بازارهای پول، سرمایه و ارز تأکید نمود. وی افزود ارتقای بهره‌وری آموزشی نیازمند تعامل مستمر میان مدیران آموزش و مدیران ارشد نظام بانکی است و توجه به نیازهای واقعی شغلی کارکنان، طراحی محتوای هدفمند، و به‌کارگیری فناوری‌های نوین آموزشی می‌تواند مسیر توسعه منابع انسانی را اثربخش‌تر سازد. در پایان، شریفی از تولید و تسهیم محصولات آموزشی متنوع در بانک توسعه تعاون خبر داد و امکان اشتراک‌گذاری آن‌ها در سطح نظام بانکی را اعلام کرد.


نقش کلیدی هم‌اندیشان دانایی در افق پیش‌روی نظام بانکی

در این مراسم کریم میرزاخانی، مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون، مدیران آموزش نظام بانکی را «هم‌اندیشان دانایی» و رهبران تحول در بانکداری یادگیرنده معرفی کرد.

به گفته او، این مدیران با هدایت سرمایه انسانی و استفاده از ابزارهای نوین آموزشی، نقش کلیدی در تحقق سه هدف کلان «میراث بزرگ»، «سهام بزرگ» و «سازمان بزرگ» در بانکداری مشتری‌محور دارند.

وی پنج حوزه مهم برای فعالیت مدیران آموزش را برشمرد؛ نخست، ایجاد بستر آموزش تحول‌آفرین با تمرکز بر انتقال دانش، توسعه مهارت‌ها و انگیزش کارکنان. دوم، تقویت فرهنگ یادگیری سازمانی از طریق تعامل، یادگیری مستمر و نهادینه‌سازی آموزش به‌عنوان یک ارزش. میرزاخانی سومین حوزه را تقویت ارتباط میان مشتری و سازمان دانست که از طریق آموزش‌های مبتنی بر نیاز مشتری، مشارکت در توسعه خدمات و ایجاد روابط اعتمادمحور تحقق می‌یابد.

چهارمین محور، بهره‌گیری از مدل‌های تغییر مانند TTM برای هدایت مؤثر فرایندهای تحول سازمانی است. در نهایت، او مدیران آموزش را طراحان موفقیت در بانک‌های یادگیرنده دانست که با ایفای نقش مؤثر در تربیت نیروی انسانی، توانمندسازی کارکنان و توسعه فرهنگ نوآوری، در مسیر دستیابی به اهداف کلان بانکی نقشی الهام‌بخش دارند.

آدرس کوتاه شده: